Dynamics 365 Business Central

Få bedre indsigt og styring af din virksomhed med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Styrk din virksomheds effektivitet

Microsoft Dynamics 365 Business Central er et komplet ERP system (Enterprise Resource Planning), der effektivt administrerer en bred vifte af forretningsprocesser. Fra økonomi og salg til service og drift, tilbyder det en omfattende løsning til styring af alle aspekter af virksomhedens aktiviteter, hvilket giver dig mulighed for at strømline processer, forbedre effektivitet og opnå bedre resultater. Med avancerede funktioner og integrerede værktøjer giver Business Central dig den nødvendige kontrol og indsigt til at optimere din virksomheds præstationer og drive vækst.

Alt i en med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Alt-i-ét ERP system

Business Central giver dig mulighed for at udnytte funktionalitet inden for alle kritiske forretningsområder, f.eks. økonomistyring, budgettering, lagerstyring, køb- og salgsprocesser, produktion eller montage, servicestyring, projekt- og resursestyring, HR- og tidsregistrering og meget mere.

Registreret standard bogføringssystem

Microsoft Dynamics 365 Business Central er registreret hos Erhvervsstyrelsen som et godkendt digitalt bogføringssystem. Det betyder bla. at systemet lever op til gældende lovkrav om bilagsopbevaring, IT-sikkerhed og automatisering.

EN DEL AF
MICROSOFT 365 FAMILIEN

Som en del af Microsofts 365 familien er Business Central allerede fra starten en integreret del af pakken. Du har f.eks via din Outlook mulighed for direkte at arbejde med salgstilbud, salgsordrer eller tilgå data om dine kunder eller leverandører. Samtidig har du altid en gennemsigtighed i forhold til de licenser du vælger at benytte på tværs af de Microsoft produkter du har behov for.

En del af Microsoft Dynamics 365

Effektive processer der gør Business Central til din ultimative løsning for forretningsstyring

Datakilde og analyse med Business Central

Entyding datakilde og analyse

Når du er i drift med dit Business Central har du altid adgang til ’live’ data på tværs af alle funktioner og afdelinger. Data opdateres i real-tid og kan effektivt benyttes som grundlag for analyse af den daglige forretning såvel som den mere langsigtede strategiske planlægning. Undgå at skulle samle data fra forskellige kilder eller formater.

Oekonomistyring med Business Central

Strømlignet økonomistyring

Business Central giver dig en solid og strømlignet økonomistyring med fuld kontrol over din kontoplan, finanskonti, bankkonti, budgetter, moms- og Intrastat angivelser, anlægsaktiver, hensættelser, valutaer og et væld af standard finansielle rapporter.

Med en udvidelse fra Continia kan yderligere økonomiprocesser strømlignes, f.eks elektronisk håndtering af kreditorfakturaer, udgiftshåndtering eller bankintegration.

Salgsprocesser i BC

Solide salgsprocesser

Hvor mange af salgsprocesserne du ønsker at anvende er op til dig og din virksomheds behov. Funktionerne inkluderer styring af salgsmuligheder og kontakter, tilbudsgivning, salgsordrestyring (herunder specialordrer eller drop-shipment salgsordrer), rammesalgsordrer og salgsfakturaer samt kreditnotaer.

Du har endvidere mulighed for detaljeret styring af salgspriser og kan ydermere reducere din virksomheds risiko ved styring af kreditmaksimum for dine debitorer evt. i kombination med forudbetalinger.

Købsprocesser i BC

Pålidelige købsprocesser

Fra styring af dine kreditorer, købsrekvisitioner, købsordrer og rammekøbsordrer til håndtering af købspriser og specialordrer har du i Business Central fingeren på pulsen. Du har mulighed for at dække dine indkøbsbehov via forskellige planlægningsfunktioner.

Kombineret med godkendelsesflows kan du sikre at der ikke sker fejl i købsprocessen og at budgetter eller indkøbsgrænser ikke overskrides.

Styr dit lager med Business Central

Lagerstyring efter behov

Du har mulighed for at opsætte og styre lagerlokationer og lagerprocesser fuldstændig efter behov. Det kan være fra en grundlæggende lagerstyring med få processer til komplet styret lager hvor opsætninger i Business Central hjælper med at træffe intelligente valg.

Lagerprocesser kan tilpasses i takt med virksomhedens udvikling og yderligere funktionalitet kan tilføjes med lagerstyring via håndskannere eller sågar blot en Business Central på en smartphone.

Produktion og montage styring i BC

Produktion- eller Montagestyring

Hvis din virksomhed har behov for at styre produktion eller montage, er Business Central klar til at understøtte processerne. Du er i fuld kontrol over opsætning af resurser, arbejdscentre, kalendre og arbejdstider, styring af styk- eller montagelister, ruter og meget mere. Du opnår indsigt i dine produktionsomkostninger på vareniveau og kapacitetsniveau.

BUSINESS CENTRAL
GØR DIN HVERDAG NEMMERE

Microsoft Dynamics 365 Business Central er en optimal ERP-løsning for et bredt udsnit af små- og mellemstore virksomheder på tværs af forskelligartede brancher. Løsningen er skalérbar, giver optimal værdi for pengene og effektiviserer processer på tværs af finans, køb & salg, service, projektstyring, lager og produktion. Se en kort intro om Business Central herunder:

Overblik over licenstyper
til din Business Central

Team Member Licens

Denne licens inkluderer:

  • Læseadgang til alt i Business Central.
  • Godkende eller afvise opgaver eller bilag i arbejdsgange der inkluderer brugeren.
  • Opdatere eksisterende data og poster. Dvs. en allerede oprettet debitor, vare, kreditor m.m.
  • Oprette, redigere eller slette salgstilbud eller købstilbud.
  • Oprette, redigere eller slette personlige oplysninger.
  • Indtaste og indsende en timeseddel, f.eks i forbindelse med projekter.

Essential Licens

Denne licens inkluderer:

  • Økonomistyring inklusiv kontoplan, finanskonti, bankkonti, budgetter, afskrivninger, dimensioner, anlægsaktiver, valutaer, gebyrer, arbejdsflows, momsangivelser, kladder, Intrastat, EU-salg, likviditetsstyring m.m.
  • Køb, Salg & Lager inklusiv varer, tilbud, rammeordrer, ordrestyring, kreditnotaer, priser, rabatter, lokationer og placeringer samt overførsler og leverancer. Standard integration til Shopify.
  • Projektstyring inklusiv projektordrer, resurser, tidsskemaer m.m.
  • CRM inklusiv kontaktstyring, kampagner, salgsmuligheder og med indbygget integration til Outlook, Teams eller Dynamics 365 for Salg.
  • Øvrige funktioner inklusiv flere sprog, årsagskoder, udviddede tekster, gentagelseslinjer, mulighed for tilpasninger m.m.

Premium Licens

Denne licens inkluderer :

  • Alt fra Essential licens.
  • Service Styring inklusiv tilbud, ordrer, priser, varer, udlånsvarer, garantistyring, kontraktstyring, planlægning, resurseforbrug og tidsregistrering.
  • Fremstilling/Produktion inklusiv produktionsordrer (simulerede, planlagte, fastlagte og frigivne), styklister, ruter, arbejdscentre, arbejdskalendre, arbejdsskift, versionsstyring, lagervarer, maskincentre, produktfamilier, underleverandørstyring, kapacitetsplanlægning, planlægning og eksekvering m.m.

Besøg Microsoft Learn for mere information